irmamimmi

Alla inlägg den 17 september 2012

Av Irma/Mimmi - 17 september 2012 16:27

Hehe kunde inte komma på nåen rubrik mene jag har också läst ut min bok!   Har en till men den e inte så bra så ska låna en ny :D aja .. detta va ju ett långt inlägg.. hade gympa idag och vi sprang elljusspåret... kommer inte ihåg tiden så bra men tror det var en bra tid. På matten så fick jag i slutet värst "flytet" när jag jobbade me emme! (kallar henne så) och på typ förr eller förrförra historielektionen bestämde vi oss för att säga Yeah när vi pratat färdigt, min bok som jag läste heter Skuggorna och Jaquline West (stavning tror jag e rätt) är en superbra författare! den handlar om en tjej som heter Olive och hennes pappa och mamma är genier och hon blev "dum" ochde flyttar in i ett hus och hon ramlar in i tavlorna för att hon hade glasögonen på sig ( dom är magiska) och sen möter hon tre katter som kan prata och heter: Herkules, Horantio och Leopold... sedan e hon ensam i huset och det var en man som målade tavlorna som fångade in riktiga människor och ville ha huset för sig själv ( har var typen häxa som levt i ...hundratals år i tavlorna) och hon hade träffat en pojke innan som jag kallar M och plötsligt tror Olive att katterna är Mr McMartins tjänare ( han är den mannen) och hon blir rädd och går in i en tavla där en ung dam är som heter Anabell och berättar hela historien och Anabell säger att hon måste ut ur tavlan o leta efter ett halsband ( Olive hittade det innan och det gick inte o ta av henne) och de gåtrin i en annan tavla och Anabell ror ut på sjön i tavlan med Olive - du förstår Olive jag vet att du har halsbandet och jag kan inte ta det förrän du är död  säger hon typ och lämnar Olive där men Olive klarar sig och det visade sig att Anabell var Mr Mcmartins sondotter och att hon blev lika elak som Mr Mcmartino ah slutet berättar jag inte så om du vill så kan du ju kolla lite var boken finns och läsa den.. Haha det blev ju liite långt, vi sees snart!

 

 

 

 

 

 

 

Kramis  Irma <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare :D

Gallant Unicorn

wooop woop

Cute Deer Hearts

schabaa xD

schaabaaa



Ovido - Quiz & Flashcards